Varastatsä kaupastakin?

Kirjoitettu Helmikuu 12, 2008 
Aihealue: Verkkomainonta, Adsense, Avautuminen

Avoin kirje adblockkerien käyttäjille,

Mä oon monesti ihmetellyt adblockkereita käyttäviä ihmisiä, mimmoisiakohan hemmoja ne on? Varastaakohan ne kaupastakin? Tilaako ne puusepältä lipaston ja jättää sen maksamatta? Repiikö ne lehdistäkin mainokset? Eikö ne saa duunistaan liksaa?

Hassu juttu x 2

Hassu juttu: moni wänkkäri ei oikeastaan ajattele sitä blokatessaan mainoksia - ne varastaa sisältöä. Eli ne nauttii kyllä sisällöstä, mutta ne ei tee sitä sisällön julkaisijan ehdoilla., se on tosiaan mun mieelstä vähän sama juttu kun, että kaupasta lähtis tuotteen kanssa maksamatta. Eli kunnioitus on toisen työtä kohtaan näillä wänkkäreillä ihan +0/-0, mä kuitenkin uskon, että näil samoilla wänkkäreillä nousis karvat pystyyn jos niiden liksa esimerkiksi duunista jäis saamatta. Pomohan vois hauskasti todeta, että se käytti “wage blockkia“, olis hauska nähdä mimmoinen olis wänkkerin ilme sen jälkeen.

Toinen hassu juttu näissä samaisissa wänkkäreissä on se, että monesti ne kuitenkin tilailee esim. Hesaria. Hesarissa on kuten tiedämme varsin paljon mainoksia. En ole vielä kenenkään niistä nähnyt repivän niitä mainoksia pois kyseisistä lehdistä. Oletteko te? Hassua sinänsä, että ne maksaa vielä niistä mainoksien katselemisesta.

Ymmärrän kyllä tavallaan jos käyttäjä eksyy vahingossa jollekin MFA-sivulle, että niiden mainokset saattavat ärsyttää. Tosin niille eksyminen kuvastaa mun mielestä enemmän Googletellessa ihmisen tyhmyyttä, kun “vahinkoa”. Asiallisista tietoa tarjoavilla sivuilla en ymmärrä ollenkaan mainoksista valittamista.

Loppukaneetti

Sitä mä vaan, että ajattelepa vielä kerran, että haluatko sä ihan oikeasti olla alhainen wänkkeri? Haluatko sä varastaa leivän mun pöydästä ja joskus jopa sen, että saan juustoa sen leivän päälle? Pitäiskö munkin tulla sun yritykseen ja varastaa sun tuotteita ja itkeä perään kun oot runkkari kun pakotat mut kattoo sun kuvastoja ennen kuin saan kävellä sun tuote kädes ilmaiseksi ulos?

PS. Riemurasian vittupäille: Riemurasian käyttäjät varastavat sisältöäni

DIGGAA TAI TUMPUTA

Kommentit

90 Vastausta to “Varastatsä kaupastakin?”

  1. Ville on Helmikuu 12th, 2008 15:30

    Täysin samaa mieltä. Maksuttomat palvelut ovat internetin suola ja kävijän täytyy ymmärtää, että mainokset ovat tekijöiden ainoa mahdollinen tulonlähde (ilmaisessa palvelussa).

    Toisaalta ymmärrän jossain tapauksissa adblokker-ihmisiä. Esimerkiksi itse kierrän suomi24.fi:n kaukaa, koska siellä ei ilmeisesti olla sisäistetty sanan kohtuus, merkitystä. En tosin ymmärrä sitäkään, että mitä suomi24.fi:ssä on niin erikoista, että siellä pitäisi edes käydä. :)

    Oliskohan teknisesti mahdollista, että jos sulla on joku adblocker päällä niin etusivun sijaan aukeiskin sivu, jossa kehotetaan joko a.) painumaan huitsin nevadaan tai b.) laittamaan adblocker off-asentoon?

  2. shovi on Helmikuu 12th, 2008 15:51

    Mä ymmärrän sun ajatusmaailman ton provosoinnin takana (”provosointi on parasta hakukoneoptimointia”), mutta nyt sä olet astunut isoon lehmänpaskaan. Ajatusmaailmasi on todella mädäntynyt, jos ajattelet, että sisältöä tuotetaan mainosten ehdoilla ja joudut kuseen, mikäli käyttäjällä on Adblocker tai vastaava. Mene itseesi ja jos noin kovin vituttaa, kierrä Adblockerit esim. tekstilinkeillä (jotka on huomattavasti tehokkaampia anyways). Joka tapauksessa varastamiseen vertaaminen ei ole edes hyvää provoa, vaan ihan silkkaa paskapuhetta ja lukijoiden aliarvostamista.

  3. Juha on Helmikuu 12th, 2008 16:06

    Ikävä nyt hieman näpäyttää shovi, mutta itseasiassa sä oot väärässä. Jos joku käyttää mun ohjelmaa tai mun tekemää tietoa, niin sen pitäis tehdä se mun käyttöehtojen mukaan. Ihan normaali lisenssipolitiikka. Ymmärrän että se on tässä “mä waretan” -yhteiskunnassa vaikea ymmärtää, mutta immateriaalinkin käyttäminen vastoin tekijänoikeuksia on varastamista. Emmä voi kenenkään sisältöä pölliäkään. Vai miten suhtaudut jos varastan sun sivuilta sisältöä? Et ilmeisesti puutu siihen mitenkään, koska “siihen puuttuminen on astumista lehmänpaskaan”?

    Ja miten niin ei tehdä mainosten ehdoilla? Minkä ehdoilla luulet, että esim. isoja aikakausilehtiä tehdään? Lukijoiden ja mainostajien ehdoilla, mutta mainostajat on silti niille elintärkeitä.

  4. shovi on Helmikuu 12th, 2008 17:17

    Missä sulla on käyttöehdot sivuilla? Missä kohtaa sun kuppasta blogia lukee, että sivuille tullessa on katseltava mainoksia? Jos sä pykäät mainoksia sivuillesi ja vain oletat, että ihmisten pitäisi ne lukea, niin se on kuule tosi helvetin kaukana käyttöehdoista.

  5. Juha on Helmikuu 12th, 2008 19:01

    Arvoisa shovi,

    Nyt ymmärrän pillastumisesti paremmin.

    Ensinnäkään mun “kuppaisessa blogissani”, kuten hienosti kuvailit hengentuotettani ei ole mainoksia. Vaan kyseinen blogi on täysin mainosvapaata aluetta.

    Toiseksi, etsä puolusta mainosblokkeraussoftien ideologiaa, vaan puolustat itseäsi ja omia tapojas toimia netissä, koska sulla selkeästi on adblock, koska luulit tämänkin saitin mainoksia sisältävän.

    Kolmanneksi: Emmä oleta että ihmisten pitäisi ne lukea, saati sitten edes klikata. Se vaan on hyvien tapojen mukaista hyväksyä kiinnostava sisältö sellaisenaan. Miten se on esimerkiksi sulta pois, jos kiinnostavan materiaalin tekijä nettoo siitä jotenkin? Sama juttu levyissä. Sun mielestä siis Mp3:sen polttaminen verkosta on “ihan jees” ja “ihan oikein”? Eli musan tekijän ei tarvitse siitä netota mitään.

    Ajatusmaailmassasi mättää vain se, että jos kaikki tekisivät kuten sinä tai muut adblockkerit, niin kovinkaan montaa sivua ei olisi järin järkevää ylläpitää jotka tarjoavat kiinnostavaa sisältöä. Nimittäin voin kertoa, että isompien saittien pyörittäminen ei raudan osaltakaan saati kaistan tule aivan halvaksi.

  6. Zache on Helmikuu 12th, 2008 19:48

    Jos kerran kitistään niin kitistään sitten.

    Minusta hakukoneohjelmoijat ja muut itsensä mainostajat voisivat pikkasen vähemmän postailla _omia_ kirjoituksiaan blogispottiin ja sen sijaan postailla vaikkapa löytämiään hyviä kirjoituksia.

    Menee ihan ihan hyvä palvelu hukkaan, jos sen sisältö on pelkkää spämmiä.

  7. shovi on Helmikuu 12th, 2008 19:58

    Mitä tulee “kuppaiseen blogiin” ja “pillastumiseen”, vastaan vain provokaatiolla provokaatioon. Retoriikan yksi peruskeinoista on käyttää samaa tyyliä, mitä toinen osapuoli käyttää.

    Mä puolustan mainosblokkereiden ideologiaa siinä, että mun mielestä jokaisella ihmisellä tulisi olla oikeus katsoa sivut myös mainoksista vapaina. Itse pyöritän kahta sivustoa, joissa näytetään mainoksia ja voi olla mahdollista, että toisesta sivustosta jäädään jopa voitolle. Kuitenkin mun perusajatus on se, että sisältö on tärkeintä ja mainokset vain extraa, jos käyttäjä ei halua näitä nähdä niin siinähän asentaa Adblockin. Itselläni on surffikoneella Adblock, työkoneella taas ei ole. Fifty-fifty siis.

    Mp3 -korttiin vetoat nyt ihan väärän ihmisen kanssa, kun satun heittämään keikkaa rokkibändissä ja omistamaan 1500 levyä - mutten yhtään mp3 -tiedostoa. Lopeta tuo mp3 -bullshit ajoissa, ettet tee itsestäsi pelleä.

    Ajatusmaailmaani muutan siinä vaiheessa kun mainosten poistajat alkavat olla ihan oikea ongelma webmastereille. Lisäksi sun tulisi tietää, että webbisivujen pyörittämisessä isoin kustannus ei todellakaan tule raudasta tai kaistasta vaan työtunneista. Eihän se toki ole suora kustannus siinä mitä Nebulan lähettämä lasku, mutta ylivoimaisesti isoin kustannus (mikäli tuotat sisältöä itse) siitä huolimatta.

  8. Juha on Helmikuu 12th, 2008 20:27

    Aevan. Mutta sisällössä ja musiikissa on kyse samoista perusajatuksista. Tekijänoikeuksien kunnioittamisesta. Tekijän tulisi saada päättää miten hänen sisältöään esitetään ja missä sitä esitetään.

    Mä en laske työtunneilleni omissa projekteissa arvoa, tuskin kukaan joka tekee sivustoja omaan käyttöön laskee. Se tuntihinta jää varsin alhaiseksi
    vaikkei siellä adblockkeja olisikaan. On siis helvetin tärkeetä että hyvän sisällön tuottajat saavat siinä saavat korvauksen siinä kuin muusikotkin materiaalinsa esittämisestä / kuulemisesta (vrt. Teosto).

    Tää maailma on paha paikka ja mun mielestä adblockkaajat menevät pahuudessa jonnekin sinne Osama Bin Ladenin, Dimmu Borgirin, Skeletorin ja George W. Bushin välimaastoon.

  9. Halo Efekti on Helmikuu 12th, 2008 21:03

    Zachen kanssa sanoilla linjoilla. Tällainen liian agressiivinen hakukonemarkkinoinnin Blogispottiin änkeäminen rupeaa jo sapettamaan Blogispotti-palvelun aktiivikäyttäjänä.

    Teette itsellenne karhunpalveluksen jos pilaatte näillä hakukoneoptimointilöpinöillä ja egobuustauksella hyvän palvelun. Näiden spämmipostausten seasta ei enää kohta jaksa etsiä niitä muita, kiinnostavia, kirjoituksia.

  10. Juha on Helmikuu 12th, 2008 21:20

    Zache / Halo Efekt,

    Luokitelkaa mulle spammipostaus? Semmoinen mikä ei teitä kiinnosta? Sekö tekee postauksesta spammin?

    Esimerkiksi jokaisella mun blogispottauksella mitkä olen tähän blogiin liittyen pistänyt on monenkin henkilön suosikeissa. Taitaapa aika moni mun jutuista killua tuolla “top”-listalla.

    Jos puhutaan spammipostauksista, niin mä luokittelen noi teidän tähän artikkeliin lisäämät sellaisiksi. Ne kun eivät liity mitenkään asiaan. Blogispotin tarkoitus on, että sinne pistetään kiinnostavia juttuja, jos mua yksinkertaisesti kiinnostaa vaikkapa liito-oravannahkaisesta lompakosta tehdyt jutut, niin mä voin kirjoittaa miten se liito-orava sneikataan sielt puusta ja siit tehdään lompakko ja pistää sen blogispottiin. Jos se on jengin mielestä jees juttu, niin se saa suosittelijoita, jossei, niin se ei saa suosittelijoita. Eli se on aika turha postaus silloin. Noin kategorioimalla tuolla blogispotissa on aika monta turhaa juttua, oikein spammereita. Mä en oo tainnut spammata tän blogin tiimoilta viel kertaakaan.

    Mut lähetelkää lisää näitä ja luokaa mulle ilmaista contenttii. Mä kiitän. Saatan saada esim. long tail -hakuhittejä noihin teidän “itken tässä” -blogissa postauksiin liittyen.

  11. OlliS on Helmikuu 12th, 2008 21:22

    Vastaan ihan kohta, mutta käyn ensin repimässä Hesaristani mainokset.

    Hetkinen, poistan ne sitten vielä tuosta Wiredistä ja Atlanticista.

    Ootas, sipaisen tässä editoida veke mainoskatkot Maikkarin ohjelmasta.

    No niin!

    Käyttöehdot - ai niinko Hesarissa se, että on luettava mainokset? Tai Maikkarilla katsottava? Tai Novalla kuunneltava?

    Mietin tätä analogiaa vielä tovin.

    Sillä välin käyn varastamassa kaupasta parit… jutut.

  12. Juha on Helmikuu 12th, 2008 21:29

    OlliS,

    Yritäpä tilata semmoinen hesari missä ei ole mainoksia. Lähetä se hesari mulle, maksan 100e.

    Pointti on siinä, että tuotteesta joka jaetaan tavallaan ilmaiseksi ja jota haluatte käyttää pitäisi noudattaa sen tekijän halua katsoa materiaali semmoisena kun tekijä on sen tarkoittanut, ei siis teknisin välinein muunnella sisältöä itselleen sopivampiin muotoihin, ellei nimenomaan tekijä ole näin pyytänyt tekemäänn

    Seuraavaksi mun “viha”-listalla onkin sitten selainvalmistajat jotka eivät noudata standardeja. Ne kun esittävät mun sisältöä vähän miten tykkäävät, eivätkä noudata yhteisiä pelisääntöjä.

    Mutta hyvät adblockkaajat, ette tekään noudata, te ootte vähän niinku Malboro-miehiä jotka kulkee omia polkujaan ja kuolevat sit loppupeleis keuhkosyöpään.

    Niih. Onneksi maailmassa on sentään ripaus kohtuutta jäljellä!

  13. shovi on Helmikuu 12th, 2008 21:32

    Nyt alkaa herra bloggaajan argumentit olla melko heikkoja, enkä näin ollen vaivaudu edes ärähtämään. Hauskaa bloggausintoa, toivottavasti saan lukea joskus myös ihan oikeata asiaa, eikä pelkkää nurkkakuntaista uhoa ja vinkumista.

  14. Juha on Helmikuu 12th, 2008 21:42

    Huvittavaa sinänsä, että sinun argumentti on, että hyvää sisältöä saa käyttää, muttei se saisi tuottaa sen tekijälle mitään. Etkä halua antaa tekijälle mitään siitä, että hän tekee hyvää sisältöä. Mun mielestä tossa ei oo mitään vinkumista eikä uhoamista :) Vaan ainoastaan tosiasiat joita sinä et vieläkään pysty itsellesi myöntää.

    Hyvä Shovi, muutos paremmaksi ihmiseksi alkaa sillä, että sä myönnät tosiasiat ja yrität poistaa häiritsevän tekijän, eli adblock-ohjelman.

    Teille kaikille mun adblock-vastaisuudesta whinettäville vois perustaa vaikka oman tukiryhmän: sen nimi voisi olla vaikkapa: “AA”, eli Anonyymit Adblockkaajat.

  15. OlliS on Helmikuu 12th, 2008 23:23

    Hesarista ei ole pakko lukea niitä mainoksia.

    Telkkarin äärestä voi kävellä jääkaapille.

    Veppiselaimelle voi sanoa, että bannerit huips.

    Missä on ero noin niinko moraaliselta kannalta?

  16. Juha on Helmikuu 12th, 2008 23:34

    Ei nettisivultakaan ole pakko lukea niitä mainoksia, mutta ne on silti olemassa ja näkyvillä ihan kuten hesarissa. Et kai sä hesaristakaan peitä niit näkyvistä valkoisella A4:lla? =)

    Nää adblockkerit alkaa olemaan sen verran vakava juttu, että pitää ehkä ottaa Tanja Saarelaan / Karpelaan (/ tai mikä se nyt onkaan / tai siitä tulee ) yhteyttä että harkitsis näiden kriminalisoimista. Vois esim. lobata vähän Tanjaa. Voitais perustaa esmes. semmonen nettimainostajien etua vaaliva järjestö, sit EFFI vois ottaa kantaa ja sanoa että ollaan ihan paskoi jätkii, mut saatais ainakin arvokas backlink Effin sivuilta.

    Älkää nyt perkele ottako tosissanne ihan kaikkea :)

  17. Zache on Helmikuu 13th, 2008 1:23

    “Spämmäät”, koska lykit joka ikisen postauksesi blogispottiin. Jos joku oikeasti haluaa lukea jokaisen kirjoituksesi niin se voi ihan hyvin tilata feedin.

    Ja tavallaan kitisin tuossa väärälle henkilölle, koska ongelma on yleinen et sinä. Kaikenlisäksi kirjoitat yleensä ihan mielenkiintoista kamaa. Joku lahjat.info spämmää tms.

    Ongelman ydin on se, että jos jokainen “internet-markkinoija” postaa kaiken kirjoittamansa blogispottiin, koska ovat internetmarkkinoijia niin se hukuttaa kaiken muun alleen. Tällöin minun henkilökohtainen valinta on, että häivyn blogispotista enkä usko että olen ainoa.

    Samalla häipyy se jengiä kuka postaa jotain muutakin kuin internetmarkkinointia ja sitten teillä on ihan kiva keskinäinen internetmarkkinoijien blogispotti jossa voitte arvostella toisten internetmarkkinoijien blogikirjoituksia.

    Mutta mikäs siinä jos tykkäätte. ja voin olla tietty väärässäkin, mutta noin ennustan.

  18. Juha on Helmikuu 13th, 2008 9:09

    Zache, tavallaan olet oikeassa. Mun mielestä ongelma esimerkiksi Blogispotissa saattaa olla, että sitä materiaalia ei muuten kauheasti tulisi, jossei optimoijat sitä sinne tuuppisi.

    Mun mielestä voisi olla esimerkiksi järkevää avata kaikille blogispotti, niin ettei sinne tarvisi rekisteröityä, näin sinne tulisi paljon enemmän tavaraa ja sieltä nousisi oikeastaan ne mielenkiintoisimmat jutut esille. On tavallaan vähän huvittavaakin, että toissa päivänä mulla oli neljä kirjoitusta tuolla “10 suosituimman joukossa”, mun mielestää tää kertoo enemmänkin vähäisistä blogispottiin tulevista jutuista enemmän kun spammaamisongelmasta.

    Ongelma on se, että nyt muita kun optimoijia tuolla on sen verran vähän ( tai siis muut eivät oikeen tunnu “arvostelevan” juttuja), joten sun täytyy puhua melkeenpä tisseistä, helvetin provoavasti tai optimoinnista/kuinka tehdä vitusti baksii jotta sun kirjoitukset saa edes jonkinlaista huomiota.

  19. Lentävä Heppa on Helmikuu 13th, 2008 10:37

    Yksi hyvä tapa saada backlinkkejä voisi olla koittaa rekisteröidä uusi uskonto, kenties liittyen hakukoneoptimointiin. Siihenhän tarvitsee suomessa vain 20 täysi-ikäistä, pyhinä pitämiään tekstejä ja käsitys oikeasta ja väärästä (Thou shalt not spam keywords?). Varmaan tulisi vihaista linkkivoimaa enemmän kuin napa vetää?

  20. Petri on Helmikuu 13th, 2008 12:23

    Filtteröin nettisivuilta ärsyttävät mainokset pois. Sellaiset räikeästi vilkkuvat ja kilkattavat bannerit ärsyttävät. Samaan tapaan filtteröin kauppaan saapastellessani kaikenmaailman naamalle pyrkivät kettutytöt ja jehovantodistajat. Maksan ostokseni tietenkin, mutta mieluusti nyrkitän maahan sellaiset tahot jotka tuputtavat jotain turhanpäiväiseksi kokemaani asiaa. Vastaavasti klikkaan nettisivustolla mainosbanneria jos siinä mainostetaan kiinnostavaa asiaa.

  21. Juha on Helmikuu 13th, 2008 12:41

    En kyllä ymmärrä miksi osa suodattaa myös esim. TD:n tekstilinkit ja Google Adsensen mainoksetkin pois, jos toi selkeästi perustuu niiden “ärsyttävien flash-mainosten” filtteröintiin.

  22. erkka on Helmikuu 13th, 2008 15:22

    Jos ihmiselle tarjotaan jotain näennäisesti ilmaiseksi, on vaikea vetää jälkikäteen ehtoja. Moraalinen velvollisuus on huono motivoija.

    Jos sisältö on maksullista, pitää maksu suorittaa ennen kuin sisältöön pääsee käsiksi. Kuluttajalla on oikeus ja mahdollisuus olla maksamatta, mutta tällöin häneltä evätään pääsy sisältöön.

    Jos sisältö on mainosrahoitteista (lue: välillisesti maksullista, kulut siirretty muihin kulutustuotteisiin). Kuluttajalla on oikeus ja mahdollisuus olla maksamatta, mutta miksei häneltä tällöin evätä pääsyä sisältöön?

    En tunne hirveästi mainosblokkaajien toimintaa, mutta olen saanut käsityksen, että ne blokkaavat sisällön sen perusteella, miltä palvelimelta/kansiosta sisältö ladataan. Osaako joku kertoa, miksei mainoksia ja sisällöä voitaisi sijoittaa palvelimilla niin, että blokkaus vaikuttaisi kaikkeen, eli ad-block päällä latautuisi vain ensimmäinen kappale tekstiä tms.?

    Yksi vaihtoehto, on tehdä sisällöstä sellainen klimppi, ettei sisältöä ja mainoksia voi erottaa toisistaan. Kuluttajat eivät välttämättä halua käyttää sellaista, mutta sehän ei ole heidän vikansa.

    Yksi hyvä kysymys on vielä, että milloin sisällöntuotannon rahoittaminen mainoksilla ylipäätään on tervettä liiketoimintaa? Jos ihmiset eivät edes välillisesti halua maksaa sisällöstä, niin onko vika sisällössä, mainoksissa, kuluttajassa vai tavassa välittää sisältöä? Milloin liikeidea on vain huono?

    Itse en yleensä käytä adblockia koska mainokset tai mainostaminen sinänsä eivät minua juurikaan häiritse ja noin ylipäätään hyväksyn pelin hengen.

  23. Juha Söderholm on Helmikuu 13th, 2008 15:37

    Väittäisin että esimerkiksi suurin osa aikakausilehtien rahoista tulee mainoksista, eikä suinkaan irtonumeromyynnistä.

    Mulla ei ole varmaa tilastoa tästä, ehkä jollakin on? Uskon kuitenkin, että erikoislehteä olisi mahdoton tehdä ilman mainoksia.

    Sen kuitenkin tiedän, että osa aikakausilehdistä on menettänyt mainostajiaan webin tulon jälkeen paljon ja tulee menettämään. Ja ne ovat varsin huolissaan asiasta, tästä aistiii mm. isojen perinteisten mediatalojen asteittainen siirtyminen webin puolelle, mm. Yhtyneet kuvalehdet on ostanut Plazat, NettiX:t yms ja käsitykseni tässä on se, että on tarkoitus päästä myös nettimainosrahoihin kiinni.

    Suomi on semmoinen maa, että jos sa lyöt jotain maksulliseksi nettipalveluksi, niin harva sitä ostaa, ellei sitten ostaminen ole sairaalloisen helppoa (lue. tekstiviestit ja omat SMS-gatewayt tulevat melko kalliiksi) ja silloinkin rima voi olla turhan korkea, oli sisältö sitten miten laadukasta vaan niin jengi mielummin tyytyy siihen ilmaiseen.

    Mulla ei ihan oikeasti ole mitään adblockkereita vastaan, tän threadin tarkoitus oli aiheuttaa keskustelua siitä missä raja menee ja ilmeisesti tää oli hyvä kirjoitus, koska niin moni on tähän ottanut kantaa (ja osa hieman provosoitunutkin).

  24. Jeah on Helmikuu 14th, 2008 19:29

    Hah hah, loistoviihdettä, Söde. Et olis vielä paljastanut porukoille, että trollasit ihan kympillä :D

    Ps. Itse ylläpidän sivustoja joissa on mainoksia ja käytän adblockia.

  25. Halvattu on Helmikuu 16th, 2008 1:45

    Minä en blokkaa mainoksia ensisijaisesti siksi, että ne olisivat ärsyttäviä. Blokkaan ne siksi että ne halvauttavat selaimeni siinä vaiheessa kun minulla on 30 välilehteä auki. Tarkoitan semmoista flash-paskaa joka kuluttaa suoritintehoa taustallakin. Tämä tuli todistettua joku aika sitten kun ajattelin katsoa sivuja taas mainosten kanssa. Adblock on ja pysyy.

  26. Niko on Helmikuu 17th, 2008 12:31

    Entäs tv-ohjelmien mainokset? Pitääkö rehellisen katsojan katsoa kiltisti nauhoitetun/tallennetun ohjelman mainokset ja pistää paussi päälle, jos käy mainosten aikana vaikkapa vessassa? Varsinaista ohjelmaa saa kai kuitenkin kelata, jos tulee oikein tylsä kohta. Vai onko sekin moraalisesti väärin?

    Kun HD-lähetykset joskus rantautuvat Suomeen, HD-digibokseihin pitää saada siru, joka estää mainosten kelaamisen. Lisäksi vielä jonkinlainen interaktiivinen toiminto, joka esittää kysymyksiä mainoskatkon mainoksista, ja vain oikein vastaamalla saa jatkaa leffan katselua. Näin estetään television luota poistuminen mainoskatkon aikana.

  27. Juhakin on Maaliskuu 3rd, 2008 17:15

    Pakko kommentoida Nikolle: olet ajastasi jäljessä. Philips kehitti jo yli vuosi sitten tallentavan digiboksin, josta EI VOI hypätä mainoksia yli. Tuotekehityspyyntö tuli eräältä tv-yhtiöltä, jonka kanavapaketin mukana näitä bokseja tulee koteihin.

    Seuraavaksi varmaan kehitetään nojatuoli, josta ei voi nousta ylös mainoskatkon ajaksi…

  28. Hajotus on Huhtikuu 6th, 2008 22:24

    Hahhah! Hajoo saamatta jääneisiin tuloihin! Mainokset on pelkkää paskaa ja ne pitäis kieltää lailla. Jos ei ilman mainoksia selviä niin on vikaa tuolin ja näytön välissä.

  29. Juha Söderholm on Huhtikuu 6th, 2008 22:55

    Hajotuksen pitäis varmaan vetää sitten kaikkia suomalaisia aikakausilehtiä, kun niiden johdoissa on vikaa. :)

    Onneksi meillä on näitä “asiantuntijoita”.

  30. Mä vaaan on Huhtikuu 22nd, 2008 11:15

    Voi Julle… Sydäri…

    Älä ny riihe siinä ;)

  31. hpguru on Toukokuu 12th, 2008 21:26

    AdBlock aina. Ilman sitä ei ole mitään.

  32. Ankeaa on... on Lokakuu 6th, 2008 0:19

    Sitä päivää ei tule että adblock plussat ja element hiding helperit (jolla mm. googlen haussa sponsoroidut linkit häipyvät) ja muut vastaavat tulisivat suomessa lainvastaisiksi.

    Surullista varmaan on joidenkin kannalta, mutta sitä nyt on turha enää ruikuttaa. Maailma muuttuu ja ne muutokset ei aina ole niin mukavia kaikille.

    Samalla logiikallla mainoksien repiminen ilmaisjakelulehdistä olisi lainvastaista.
    Tai kirjakaupasta ostetun kirjan sivuille ei saisi piirrellä ja liimailla vaikkapa kiiltokuvia.

    Uusia kikkoja tosiaan nyt vaan mainostajille kehiin, miten saataisiin kuluttajille mainokset pakkosyötettyä.

  33. Saksoboy on Lokakuu 16th, 2008 21:11

    “Kritiikki on nopein keino saavuttaa suosiota” -Joonas Hytönen.

  34. Bargrah on Lokakuu 17th, 2008 14:15

    “Te ootte vähän niinku Malboro-miehiä jotka kulkee omia polkujaan ja kuolevat sit loppupeleis keuhkosyöpään.”

    -Tarkoitat varmaan Camel Bootseja? Saappaita syömällä tuskin saa syöpää.
    ——-
    Miten kukaan voi verrata jotain mainosten blockaamista kaupasta varastamiseen? Kaupasta varasteassa homman pieleen mennessä ihmisiä voi loukkaantua, tai jopa kuolla!

  35. Jippe on Lokakuu 17th, 2008 14:30

    Jokaisella on oikeus valita mitä informaatiota koneelle lataa. Ei mainostajalla. Olisiko kiva avata tietokone ja sieltä ei löydy muutakuin mainokisa. Vittu itse estän joka ikisen mainoksen mitä ikinä eläessäni näen ja sillehhän te moralisoijat ette mahda mitään

  36. Struut on Lokakuu 17th, 2008 14:40

    Ymmärrän sun huolesi, mutta oletkos ajatellut että osa surffailee vaikka kännykällä ja sitä kautta tiedonsiirto maksulla, joten jokainen mainos sivuilla maksaa rahaa.. Eli toisinsanoen jos vaikka kaupassa menen niin joka asekeleelta pitäisi nyhtää sultakin rahaa..
    Adblokit kunniaan.. Tekee elämästä helpompaa ja halvempaa ja nopeampaa ja…

  37. Tapsa on Lokakuu 17th, 2008 14:59

    HI GUYS IM FRON INTRANET WATCHUUUP??????

  38. localhost on Lokakuu 17th, 2008 15:28

    ei tarvvi ees käyttää mitään adblockkereita kun laittaa
    C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC
    host tiedostoon kaikki osottewet joista haluu vitun mainokset pois

  39. Homorosvo on Lokakuu 17th, 2008 15:48

    tapa ittes

  40. asd on Lokakuu 17th, 2008 16:22

    Jos olet kaupassa ostamassa maitoa haluatko kuulla jokaisesta tuotteesta mainospuheen?

  41. K-k on Lokakuu 17th, 2008 16:36

    Vedäppä jätkä käteen. Käyppä ensin jossain suurkaupallisella surkuhupaisa sivulla, kuten eBaumsworld, ja nauti spy/adware tulvasta. Mainosbannereiden kautta on turvattomaan systeemiin helvetin helppoa änkeä roinaa. Voisin tosta pistää sulle mailiin pari ad/spywarea joita sinun ÄO:llasi ei ilman formatointia koneesta pois saa.

    Adblock on milteipä pakollinen nykyään. Jos olet niin idiootti, että änget sivut täyteen paskaa, niin siitä vaan. Jos ei ole varaa pitää sivua yllä, muuten kuin tuhottomalla määrällä käyttäjiä häiritseviä mainoksia, meneppä vaikka töihin ja lopeta se ruikutus. Jos ei muuten, niin ainahan voi pistää sivut alas. Tuskinpa kovin moni ihminen niitä loppujenlopuksi takaisin kaipaisikaan.

  42. blocceri on Lokakuu 17th, 2008 16:38

    Mistä sais valmiita hyviä adblock listoja? Heittäkee linkkii kehiin! I

  43. K-k on Lokakuu 17th, 2008 16:48

    Ja tietenkin, tämähän on luultavasti sitä halpaa huomionhavittelua. Jos väität ettei vääränlaista julkisuutta ole, katsoppas kritiikki J. Takiaisesta.

    Jos haluat globaalimman esimerkin nk. huonosta julkisuudesta, ajatteleppa hetki natseja.

  44. K-k on Lokakuu 17th, 2008 16:52

    Ja ihan siitä adblock listasta (suolaa haavoihin)…

    *directaclick.com*
    *tradedoubler.com*
    *tribalfusion.com*
    *wixawin.com*
    *zedo.com*
    *adbrite.com*
    *adsdk.com*
    *fastclick.net*
    *doubleclick.net*
    *etology.com*
    *afy11.net*
    *akamai.net*
    *adultadworld.com*
    *quantserve.com*
    *advertising.com*
    *addynamix.com*
    *euroclick.com*
    *scientology:D*

    Noi kun syötät adblockiin niin suurin osa mainksista katoaa mystisesti.

  45. lullinkutkutus on Lokakuu 17th, 2008 19:09

    adblockeri on viiiiirus.

  46. Adblock on Lokakuu 17th, 2008 22:07

    format :brains

  47. Jacques on Lokakuu 17th, 2008 22:14

    Siis onko tää tyyppi nyt ihan tosissaan :D
    Ehkä taas vois joku ottaa aivot kehiin ja miettiä hetken ennenkö rupeaa suoltamaan turhuuksia suustaan.

  48. Jaakko on Lokakuu 17th, 2008 22:20

    Mä blokkaan ainakin mainokset ja ihan just sen takia et en halua mitään paskaa spywarea tökittämään mun konetta, koska sitähän ne tekee. Olen myös sen verran moraaliton ihminen että kiinnostaa ku kilo paskaa laittaa blokkeri pois päältä silloin kun menen sitte jollekkin “varmemmalle” sivustolle (esim. mtv3.fi). Jos ei osata mainostaa netissä muulla tavalla kun laittamalla niitä pop-uppeja pilaamaan mun päivää niin se on TEIDÄN ongelma! perkele!

  49. Harold on Lokakuu 17th, 2008 22:30

    Mene Juha töihin niin ei tarvi rääkyä sen viiden euron perään, jonka tämän huutavan vääryyden vuoksi menetät.

  50. Joni on Lokakuu 17th, 2008 22:43

    Oot jätkä ihan täynnä paskaa.

    Voisin perustella argumenttini täysin pätevästi ja monella eri syyllä, mutta enpä kaltaisesi talidomin takia vaivaudu :-) hyvää loppuelämää.

  51. Juuso on Lokakuu 18th, 2008 3:02

    Itse käytän AdBlockia puhtaasti siitä syystä että yksikään asia jota internetissä mainostetaan ei minua kiinnosta. Ei yksinkertaisesti kiinnosta, en halua seksiseuraa tänä iltana, en vauvanvaippoja enkä ilmaisia hymiöitä.

    Lehdissä en kiinnitä huomiota mainoksiin, televisiota en katsele ja netistä suodatan kaikki mainokset pois. Jos jotain tarvitsen tai minua kiinnostaa, osaan kyllä etsiä sitä netistä ja kaupoista. “Joku saa mainoksista rahaa” -yksikään tarvitsemani nettisivu ei ole kaatunut mainoksia katselemattomien ihmisten takia, ja vaikka kaatuisikin en koe sitä omaksi syykseni. Mainokset häiritsevät, ärsyttävät ja kaikenkaikkiaan vituttavat.

  52. Sami on Lokakuu 18th, 2008 11:08

    En nyt oo asiaan oikeen tällälailla perehtynyt, mutta heitetäänpä oma näkemys. Jos minä käyttäisin adblockkereita, ja sinä tulisit sanomaan, että teen väärin ja minun tulisi nähdä mainoksia nettisivuilla muuttuisiko tilanne sitten jotenki, jos en enää adblockkereita käyttäisi. Mainoksellahan on tarkoitus herättää ihmisen mielenkiinto johonkin asiaan. Jos olisin valmis “suodattamaan” mainokset, niin luultavasti minua ei mainokset kiinnosta. Tällöin mainostajan kannalta on aivan sama, näkeekö kaltaiseni ihminen heidän mainoksensa, jos näkijää ei yksinkertaisesti mainokset liikuta millään tavalla. Voisin verrata tätä tietyllä tavalla HUOM! tietyllä tavalla siihen, että ihminen saattaa lyödä postiluukkuunsa tekstin, ei ilmaisjakelua. Tällöin voi olettaa, että mikään luukusta tippuva mainoslehti ei henkilöä kiinnosta. Vaikka kyseessä olisi mikä mainos tahansa. Adblockkerien käyttäjät ovat varmasti niitä ihmisiä, jotka eivät mainoksia halua katsella. Mainostaja mainostaa ja hyötyy mainoksillaan, koska ihminen mainoksen huomatessaan saattaa kiinnostua siitä. Ihminen, joka ei missään tapauksessa mainoksia noteeraa, on aivan yhdentekevä mainostajalle. Eli on aivan yhdentekevää liikkuuko henkilö netissä nähden mainoksia, taikka ei nähden mainoksia. Tässä nyt oli tällainen oma pikainen kommentti asiaan, sen enempäää asiaa miettimättä.

  53. Sami on Lokakuu 18th, 2008 11:17

    Ja tuli vielä mieleeni, että pitäisikö televisiota katsellessa istua mainostauot penkillä ja katse ruudussa. Onko väärin mainostauolla mennä keittiöön tekemään leipää? Tällöinhän tämän logiikan mukaan, minä nautin esim. mtv3 kanavan tarjonnasta, mutta en katsele mainoksia, jolla kanava kuitenkin toimintaansa rahoittaa.

    P.S. Miksi sulla on World Industriesin logo Juha Söderholm tekstin takana?

  54. Cat on Lokakuu 18th, 2008 11:31

    Heh, Sinä arvon herra, olet voittaja.

  55. Juha on Lokakuu 18th, 2008 11:37

    Kommenttien laatu paljastaa sen että tässä taas teknohipit itkevät =)

  56. timo niemelä on Lokakuu 18th, 2008 13:38

    Enpä aikaisemmin ole edes miettinyt Adblokkausta, mutta luettuani nyt vinkumistekstisi niin todellakin, KYLLÄ. Haluan varastaa leivän pöydästäsi ja vien myös juustotkin jos semmoisia löydän, toivottavasti kuolet nälkään. Kirjoituksesi perusteella olet peruskynäniskanörtti jonka ainoa tapa reagoida “vääryyteen” on perään itkeminen, et kykene puolustamaan itseäsi tai elinkeinoasi muuten kuin jälkikäteen viisastelemalla, tyyliin “Pitäiskö munkin tulla sun yritykseen ja varastaa sun tuotteita ja itkeä perään kun oot runkkari kun pakotat mut kattoo sun kuvastoja”. Yritä, niin huomaat että useimilla selkärankaisilla on sen verran omanarvontuntoa että pyörittelevät kaltaistasi matoa pitkin asfalttia. Hyvää loppuelämää sulle.

  57. Juha on Lokakuu 18th, 2008 13:44
  58. Nagger on Lokakuu 18th, 2008 13:48

    En olisi asentanut Addblockia jos välittäisin siitä että tollaset luuserit itkee perään.
    Timo on muuten täysin oikeassa
    Hanki oikea työ ja elämä

  59. Nagger on Lokakuu 18th, 2008 13:51

    Voisin muuten pelkästään firefox’in asetuksista säätää olla lataamatta kuvia millä tahansa nettisivulla jos tarvitsisi.
    lähtisi ainakin suurin osa mainoksista.
    Itke vielä senkin perää.

  60. Anonymous on Lokakuu 18th, 2008 15:25

    Hohoijaa taas näitä trollauksia, painuisit vaan v*ttuum…

  61. Adblokkaaja on Lokakuu 18th, 2008 15:52

    Onneks vituttaa, on kivempi käyttää adblockia jos se vituttaa jotain :D

  62. rahtari on Lokakuu 18th, 2008 23:14

    Käytän adblockia ja tiedän myös, että mainokset ovat sivustoilla rahoituksen vuoksi (jotta palvelut olisivat käyttäjille “ilmaisia”) Kuitenkin esimerkiksi Iltalehdellä ja Iltasanomilla on sivuillaan niin paljon mainoksia, että sivuja on käytännössä mahdoton käyttää saamatta konettaan solmuun. Jos käyn sivustolla joka hoitaa mainonnan asianmukaisesti, kytken adblockin pois päältä.

  63. Hopee on Lokakuu 19th, 2008 2:06

    Itse käytän Operan content blockia jolla saan itse näppäillä mitkä bannerit häviävät näkyvistä. Ensimmäisenä piiloutuvat kaikki liikkuavaa kuvaa sisältävät kilkkeet. Rasittavia ja kaistaa vieviä.

    Varastanko tv-yhtiön tarjoamaa sisältöä jos käyn mainostauolla jääkaapilla?

    En pidä mainosten blokkausta missään mielessä varastamisena, en edes vääryytenä.

    Toisaalta en tienaakkaan elantoani tunkemalla mainostauhkaa ihmisten selaimiin.

  64. Struut on Lokakuu 19th, 2008 13:54

    Saankos Juha kysyä että ilmoitatko verottajalle nämäkin tulot mitä tradedoublerin tai vastaanvan avulla saat?

  65. Pete on Lokakuu 19th, 2008 16:41

    hooh mikä pelle. Kuka jaksaa katella noita mainoksai sisältäviä sivuja, kun siitä välkkeestä meinaa saada jo epilepsia kohtauksen..

    Eniten häiritsee noi varsinaisen sivun päälle tulevat paskat, niistä saa just semmosen mielen: “tota mä en ainakaan osta!”…

  66. SeppoL on Lokakuu 19th, 2008 16:57

    Veikkaan että valitat vaan, koska et saa ite rahaa niistä klikkauksista, jostka jää painamatta.
    tää on samanlainen halpa trolli kun Lehtomäki adresseissa.

  67. Juha on Lokakuu 19th, 2008 18:09

    Struut, tietysti ilmoitan ja maksan veroja.

  68. SamiV on Lokakuu 19th, 2008 20:24

    Kautta likaisten varpaitteni!

    Jos tämä ei kuitenkaan ole oire ‘netin yhdestä pahimmista taudeista, eli trolli, niin pistä sivuilles iso disklaimeri joka kertoo käyttöehdot. En usko että ihan kaikki webmasterit haluaa mainosblokkereita kieltää.

    Itse jätin nyt kliksoroimatta mainoksia, kun en niitä ylipäätään kliksoroi. Olenko nyt siis oikeudellissa edesvastuussa jos AdSenssi kertoo että klikkiprosentti on matala tänä iltana?

  69. Deme on Lokakuu 19th, 2008 20:27

    se on muuten hyvä puhua varastamisesta ja samalla pitää omassa logossaan rekisteröityä tavaramerkkiä
    blogisi logossa? ja juuri liiallisen mainonnan takia niitä adblockereitä kaytetään samalla tavalla kun kelaan aina nauhoitetusta ohjelmastakin manoskatkot ohi. ei ole kivaa pelätä klikkaavansa vahingossa mainosta minkä johdosta nappaa jonkin tosi kivan viruksen ja formatoit sitten koko koneen sen mainoksen takia. mietippä vähän?

  70. Deme on Lokakuu 19th, 2008 20:30

    niin ja se on muuten world industries skeitti/vaate merkillä ollu viimoset 10v +/- käytössä joten miksiköhän se on sinun blogisi logona?

  71. Mikko on Lokakuu 19th, 2008 21:10

    kiitos vinkistä, asensin juuri adblokin ja hyvin hävisi nuo jonninjoutavat kaupalliset tiedotteet. Thänks Jussi!

  72. Pertti on Lokakuu 19th, 2008 22:54

    Deme, owned =)

  73. antti on Lokakuu 22nd, 2008 17:03

    jos meinasit tälläsellä sivustolla tianata elantos niin mietippä vähän parempaa kohderyhmää ;)

    Tuskin nää suomalaiset on niin kiinnotuneita noista sun mainoksistas ja yleensäkin ketkä tietää mitä ne on niin harvoin niitä painelee.

    ja jos riemurasiasta löytyy linkki sivulles niin oo vaan ilone ku saat kävijöitä :D

    no hassua päivänjatkoa kuiteskin

  74. Hajosin on Lokakuu 27th, 2008 9:52

    No onpas miehellä isot huolenaiheet. :-P

  75. make on Marraskuu 1st, 2008 10:16

    Jos ostan lehden,haluan että en osta mainoksia,haluan sisältöä vastineeksi rahoilleni.Maksan netistä,en siitä että saan lukea mainoksia sieltä.

  76. Kalle on Marraskuu 23rd, 2008 12:04

    Juha nostaa tässä esiin sinänsä kiinnostavia kysymyksiä, jotka ansaitsisivat myös provosointimielessä kirjoitettuja roiskaisuja vakavamielisempää pohdintaa: Voiko mainosten suodatusta vastustaa moraalisin argumentein? Mitkä ovat toisaalta bloggaajan, toisaalta lukijan vastuut ja oikeudet? Kenen ehdoilla verkossa lopulta sisältöä julkaistaan?

    Ymmärrän kyllä, että tämä blogi ei ole välttämättä se tila, jossa näistä asioista tullaan keskustelemaan.

  77. Hacker on Marraskuu 27th, 2008 6:17

    Voisit säkin mennä duuniin, niin ei tarvii odotella että tuleekos klikeistä rahaa vai ei….se on jokaisen oma asia painaako sun mainoksia vai ei….eli toisin sanoen mee töihin niin saat voita&juustoa leipäs päälle.

  78. Kleftis on Joulukuu 4th, 2008 0:21

    Adblock on hieno keksintö. Se säästää todella paljon kaistaa. Netti nyt vaan on toteutettu niin, että käyttäjä saa päättää jättääkö jotain osia lataamatta. Jos mainokset ovat niin tärkeitä, niin mikset laita niitä omaan verkkotunnukseesi? Sittenhän käyttäjät joutuvat hakemaan ne ja lisäämään ne itse suodatuslistalleen.

    En varasta kaupasta, koska se on rumaa. Kaupassa ei ole mitään ilmaiseksi jaossa toisin kuin netissä. Voin laittaa postilaatikkoonikin lapun “ei mainoksia” mutta se ei tee minusta varasta.

    Voithan laittaa nettisivullesi käyttäntunnistuksen ja myydä tunnuksia ja salasanoja. Silloin varkaudet vähenisivät varmasti ja saisit sitä voita leivälle.

  79. Tsorro on Joulukuu 14th, 2008 17:37

    Just joo. En mä sitoudu mihinkään lisenssiehtoihin menemällä nettisivulle. Perehtyisit lakiin, heität ihan perättömiä uhkailuja. Jos sun sisältös todellakin on niin kehnoa, ettei sitä kukaan halua ilman mainoksia (!), niin kadotkoon netistä. En jää kaipaamaan. Paskaa on jo riittävästi!

  80. Ihminen on Joulukuu 24th, 2008 13:33

    Ei kenenkään ole pakko katsoa mainoksia netissä, miksi olisi? Minä en jaksa enään yhtään “lyö äkkiä vastustajaasi!” “vedä leukoja!” “tee punnerruksia!” -banneria enään yhtään missään, alkaa vituttaa aina kun näkee kyseisiä tai muita surkeita mainoksia, en minä katso ostos-tv:täkään. Tekeekö se minusta varkaan?

  81. Janne on Tammikuu 16th, 2009 21:58

    Tietokoneeni nimihän on Personal Computer. Olen tottunut käyttämään sitä kuten lystään. Päätän mitä ohjelmia käytän ja milloin. Päätän informaation kulusta omalle henkilökohtaiselle tietokoneelleni. Jos haluan, että minulla on yksi avonainen selain, niin sitten niitä on yksi, eikä niitä pompi enempää vastoin tahtoani ruudulle. Mainokset latautuvat cachena kiintolevylleni, ja onhan minulle oikeus katsoa mitä sinne latautuu? Vai ei? Jos mainos vie 100mb, niin olenko moraalisesti rikkollinen jos en haluaisi ladata tätä? Jos taas olen oikeutettu torjumaan sen, niin missä kulkee tiedostokoon raja ja kuka sen päättää? Entäs jos kovalevylläni on niin vähän tilaa, ettei sinne voi ladata mainosta?

  82. Ölstermanni on Helmikuu 9th, 2009 22:42

    Sivuston ylläpitäjä ei hyödy mitään siitä(?), että vain katson vilkkuvia, selaimen kaatavia, sivuston sotkevia mainoksia. Vaan siitä, että klikkaan niitä (jota en tietenkään tee, vaikka en käyttäisikään adblockia). Näin ainakin monissa mainoslafkoissa.

    Lopetan adblockin käytön HETI, kun saatte oikeasti vitun rasittavat irc-galleriassa pyörivät mainokset pois internetistä joista lähtee ylimääräistä ääntä ja kuvaa. Sitten vielä ne mainokset, jotka peittävät koko vitun sivuston kymmeneksi sekunniksi eikä mainosta saa pois mistään napista.

    Turha puolustella “Onhan telkkarissakin mainokset”, no juuri tästä syystä olen lopettanut koko paskan katsomisen. Silloin, kun katsoin vielä televisiota, en silloinkaan mainoksia katsonut. Toinen kanava päälle tai kusitauko.

    Mainonta on ok, kunhan se on kohtuullista eikä hypi silmille ja pakkoraiskaa silmiäni. Mee hippi töihi.

  83. Juha Söderholm on Helmikuu 9th, 2009 22:59

    Sivuston ylläpitäjä ei hyödy mitään siitä(?), että vain katson vilkkuvia, selaimen kaatavia, sivuston sotkevia mainoksia. Vaan siitä, että klikkaan niitä (jota en tietenkään tee, vaikka en käyttäisikään adblockia). Näin ainakin monissa mainoslafkoissa.

    Väärin. Tulospohjaisessa mainonnassa hyötyy katsomisestakin.

  84. jefloni on Maaliskuu 5th, 2009 18:43

    Itse toivon, että mainosten tarjoajat todellakin tajuavat, että kaikki käyttäjät eivät enää niele mitä tahansa banneriroskaa, joka tekee monista sivuista äärimmäisen hatuttavia lukea, etenkin kun mokomat hyppivät vielä valitettavan usein silmille luettavan tekstin päälle.

    Yhdessä välissä yritin tosin vaihtaa vakioselaimeni kevyempään Chromeen miniläppärissä, mutta heti ensimmäisellä sivulla eteen pomppasi valtava vilkkuva flash-pökäle, joka peitti pienellä ruudulla käytännössä koko muun sivun.

    Eikö mentäisi takaisin vanhoihin kunnon tekstimainoksiin? Niitä tulee oikeasti luettua ja klikkailtuakin välillä. Siihen asti käytän Adblock Plussaa hyvällä omalla tunnolla.

  85. Sumu on Huhtikuu 27th, 2009 21:16

    Eipä sitten muuta kuin väsäilemään sivun koodia sellaiseksi, joka estää sivun asiasisällön latautumisen niille, joille mainokset eivät lataudu. Onnea ja menestystä.

  86. Röllipeikko on Huhtikuu 27th, 2009 22:17

    Juuri näin. Ja hyi hitto erityisesti niitä, jotka varastavat televisiolta menemällä mainostauolla jääkaapille! Eikö ne ollenkaan tajua, miten moraalitonta se on! Siellä nauttivat siitä television sisällöstä, mutta eivät tee sitä mainosrahoitteisten kanavien ehdoilla! Häpeälliset wänkkerit!!!123

  87. Pellekenkä on Huhtikuu 28th, 2009 8:46

    Itsehän luen lehtiä pelkkien mainoksien takia.

  88. Tege on Huhtikuu 28th, 2009 10:11

    Kaikki ketkä blokkaa mainoksia ovat säälittäviä ihmisiä joilla on vain huono netti ja kone kun ei riitä tehot niiden lataamiseen.

    Opera rulez!

  89. varas on roisto on Huhtikuu 28th, 2009 13:50

    Hei wänkkeri,
    ennen kun puhut varastamisesta, tsekkaa oman logos tilanne.
    http://www.google.com/search?q=world+industries

    Hassua miten tärkeän asian jopa hakukoneoptimoinnista joku saa itselleen tehtyä :)

  90. seppo räty on Toukokuu 6th, 2009 20:00

    Itsehän adblockasin kaikki mainokset tältä sivulta.

Jätä vastaus:




Clicky Web Analytics

Clicky